måndag 20 oktober 2008

Om kapitalismens död och jättekall morgon i DC

Ny knivskarp analys av det ekonomiska läget av er finansiella expertkommentator Peter Andréasson. Läs mer på Amerika-reportage.

I natt har vi haft höstens första frostnatt. När jag gick upp runt 6.30 så var det vitt på gräset och när storebror och jag stack iväg till plugget en stund senare var det så där "crispy" som det kan vara här i Distriktet. Sådana där kalla och klara morgnar påminner mer om en svensk vårvinterdag än om höst. Det är väl den rikliga tillgången på ljus som gör skillnaden.

I övrigt inte så särskilt mycket nytt att rapportera från andra sidan. Det mesta handlar om antingen val eller ekonomi just nu.

I kväll spelar Big Brother sin första slutspelsmatch i soccer. Nu är det cupspel, vinna eller försvinna, som gäller. Jag ska försöka ta mig dit. Matchrapport kommer hur som helst.

Tidigt i morse brann det nere på M Street, vår stora gata här i Georgetown. Jag vaknade av att det var en massa utryckningsfordon i rörelse. Och när vi körde till skolan var M-gatan fortfarande helt avstängd, vilket innebar totalt kaos i resten av området.

Take care.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj det är annat änn att vakna till barnskrik på natten. Jag är mäkta avensjuk på ljuset. Kram. Veronica

Peter sa...

Jo, det här ljuset är verkligen skönt. Efter att vi flyttade hit så insåg jag på allvar hur mörkt vi egentlugen har det i Sverige, I runt nio månader om året...