torsdag 2 oktober 2008

Jag försvarar Sarah Palin!

Det trodde ni inte, va? Men jag tycker faktiskt att hon utsatts för en del journalistiska påhopp som jag tycker går över gränsen. Läs mer på min andra blogg, Amerika-reportage.

USA laddar upp inför kvällens Prime Time-debatt mellan Joe Biden och Sarah Palin. Och allas blickar vilar naturligtvis på Palin. Kommer hon att göra bort sig? Kommer Biden avslöja hennes okunskap om det mesta? Kommer hon att svamla om att hon bara är en Average Hockey Mom? Kommer hon att överleva?

Det är rena rama sportstämningen här.

Från familjefronten kan meddelas att samtliga barn är i skolan i dag. Syster Yster är på Field Trip till National Archives och grabbarna har skoldagar som vanligt. I eftermiddag ska jag, dottern och tre av hennes kompisar trava iväg till terminens första lektion i Cartoon Drawing. Och i morgon har vår kommunala skola stängt för Family Conference.

Inga kommentarer: