torsdag 16 oktober 2008

Distrikts-rapport

Kort rapport från Distriktet:

  • Ny artikel på min andra blogg, Amerika-reportage; om Greenspan, derivaterna och manlig härskarteknik.
  • Storebror åkte iväg till havet i morse för en tvådagarstripp med sin klass. De skulle sova i tält och ha lägereld på stranden. Kul!
  • Syster Yster och resten av klassen avtackade i dag Ms Zeedyk, en praktikant från lärarutbildningen som varit i klassen ända sedan terminstarten och som blev mäkta poppis bland kidsen. Nu ska hon till en annan skola och praktisera.
  • Jag sprang 10 km på morgonen. Börjar tappa i tempo. Är väl åldern.
  • Apropå skolor så åt jag lunch med min gode vän Raymond, som är något så ovanligt som en intellektuell republikan som arbetar med miljöfrågor. Vi kom att tala mycket om skillnader i skolorna mellan USA och Sverige. Raymond är för övrigt oerhört besviken på McCains kampanj, som han tycker är smaklös och fördummande.
  • Caps vann med 4-3 över ärkerivalen Pittsburgh Penguins efter en oerhört rafflande och tät match. Nick Bäckström har ännu inte kommit igång rikigt, däremot gjorde Micke Nylander sitt andra mål för säsongen.
  • Jag har tvättat bilen. Sådant gör jag annars endast i Halmstad på somrarna. Nu blänker den här nedanför fönstret.
  • Värmen har fortsatt även i dag - över 26 grader. Men nu ska det visst bli kallare.
  • Gårdagens debatt mellan Obama och McCain var riktigt bra. Obama vann knappt på poäng och när han talade om sitt förslag om en mer allmän hälso- och sjukvårdsförsäkring, hade McCain inget alls att sätta emot. Intressant.
  • Mest upprörande: Kronfallet. Nu måste vi pröjsa 7:50 för en ynka dollar. För ett halvår sedan var dollarn nere i under 6 spänn. Måste skaffa mig en amerikansk inkomst.

Inga kommentarer: