söndag 5 oktober 2008

En jätte3vlig helg helt enkelt

Pumpor, pumpor, pumpor. Och barn. På bilden tre av mina kids samt Big Sistas polare Vick.

Vilken idyll, va? Bloggaren med yngste sonen på en jätteekologisk farm i Virginia som heter Potomac Vegetable Farms och som är USA:s motsvarighet till Mandelmanns Trägårdar på Österlen i Skåne. Nästan.

Lillebror vattnar vår nysådda blivande gräsmatta i veckert motljus. Uppemot 25 grader varmt i dag. Den här hösten är helt okej-


En fantastiskt trevlig helg är till ända. Sommarvärme, fina utflykter och massor av social samvaro har präglat de senaste dagarna. Jag har inte ägnat en minut åt 717 pågående skrivprojekt.

I fredags var skolan stängd för family conference och jag, dottern och lillebror var hemma hos Emma och hennes pappa Raymond en bit härifrån och åt lunch och (Raymond och jag) diskuterade livets väsentligheter medan barne lekte i trädgården.

Sedan var vi flera timmar i Rose Park där ytterligare barnakompisar dök upp. Vi spelade tennis och basket innan det blev dags att hämta Big Brother och göra kväll med en suverän och kryddstark tacosmiddag.

På lördagen stack vi till zoo och sedan ut till en jättesympatisk jätteekologisk bondgård i Virginia där vi köpte pumpor (Halloween närmar sig), sylt och färskpressad äppelcider samt tittade på grisar och höns. På kvällen bjöd Bob och Martina på en fantastisk middag. Big Brother hade under tiden försvunnit iväg för en sleep over hos en kompis.

Och i dag har både Syster Yster och Big Brother varit borta på olika håll hela dagen. Lillebror och jag har sått en massa gräs, joggat 8 km (Lillebror cyklade, jag sprang), lekt i Rose Park, fixat en fantastisk middag och sedan avrundades hela helgen med att Beth kom och hälsade på och vi tillbringade en intensiv timme med att diskutera religion.

Inga kommentarer: