lördag 4 oktober 2008

Grabbarna på Hotel Absalon

Det är åter den första lördagen i oktober månad och grabbarna samlas i rum 405 på Hotel Absalon (annexet) på Vesterbro i Köbenhavn. Jag ser scenen framför mig. Steff tar fram en fickljummen halvflaska Gammel Dansk och serverar laget runt. Lasse har spanat in en nyöppnad obskyr rysk restaurang på Norrebro och försöker övertala oss att det är dit vi ska ta oss denna afton.

Grabbarna är där. Jag är här. Det känns en aning vemodigt.

Det är 19:e året i rad som samlingen sker just denna lördag i Köpenhamn. På grund av USA-flytten har jag missat två år i rad nu.

Men om inget totalt oförutsett inträffar så lovar jag att infinna mig till 20-årsjubiléet nästa år. Kosta vad det kosta vill.

Till dess, pojkar på rum 405: Skål. Må ni ha en dejlig helg. Jag saknar er.

Inga kommentarer: