måndag 2 november 2009

Något för Bob

Syster Yster är lite bättre i dag - fick till och med i sig en smula lax och potatis. Och febern är nere på nästan normala nivåer.

Nu ska Big Brother och jag cykla in till Verizon Center och kolla in Bruce Springsteen och hans E Street Band. Vi fick tag på biljetter för drygt 30 dollar styck - det var inte slutsålt.

Dom har visst lovat att spela alla låtar på "Born to Run"-plattan. Min egen gamla favvo är "Greetings from Asbury Park" - faktiskt den enda LP jag har av Bruce. Men man kan väl de flesta låtarna från BtR också.

Jag misstänker att min gamle vän Bob - gigantisk Springsteen-fan - är en smula avundsjuk. Men han såg ju bandet i samma lokal i våras, så det är kanske inte så farligt.

This one's för Bob och alla andra Sprängsten-fans:

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Peter! Tacke för Börjelåten. Jag är naturligtvis grymt avis på konserten ni gick på. Lirade han verkligen mycket från Born to Run? Märkligt att de kör en konsertsväng till efter bara ett halvår, eller är det samma som nu gått runt jorden ett varv?
Stort grattis på födelsedagen!! 47 bast är ju ingen ålder på en häst.
Själv fyllde jag 40 för en månad sen, så nu är vi nästan lika gamla! /Bob

Peter sa...

Han lirade hela BtR - i rätt låtordning och väldigt nära originalversionerna. På slutat körde han fem publikens önskelåtar (han gick runt och samlade in affischer med önskemål), bl a Grovin´ från Asbury-plattan. Och de där buandena som du reagerade på - de är i själva verket "Bruuuuuuce"-skrik som ska utropas likt en brunstig älgtjur om våren. Eller något sådant. Jag hade en amerikansk musikexpert (Fred) med mig som förklarade allt...

Unknown sa...

Jag är helt mållös. HELA BtR! (min favveplatta kan tilläggas) Och för 30 buck, det är ju helt makalöst.
Intressant det där med älgbrölandet, det förklarar saken.