söndag 15 november 2009

Och nu: Punk 2009 med Torgny Melins

Min gode vän i blogosfären, Kropotkin, tipsar om en sak som ni absolut inte får missa. Torgny Melins spelar Ebba Gröns "800 grader" i SvT:s Dansbandskampen. Just när man trodde att Hajk-Bengt var oslagbar... Kolla och njut.

För övrigt kan jag skryta med att jag var en av de några hundra som var på Ebba Gröns och Dag Vags klassiska förlovningsspelning på Rock Palais runt 1979. Fast jag var mest där för Dag Vag. När Ebborna kom in på scenen och började köra sina treackords-låtar, tröttnade jag rätt snabbt och ställde mig vid baren istället. Har alltid varit mer av en KSMB-kille.

Men nu har Torgny Melins fått en ny medlem i sin fan club.

I övrigt: En finfin sommardag i Distriktet, 23 grader varm och strålande sol. Lillebror hade avslutning på säsongens fotbollsspel och fick en medalj. Stolt som en tupp.

Take care.

2 kommentarer:

Olle J. sa...

Trevligt att någon kan finna njutning i detta. Personligen tyckte jag mest det var en smula patetiskt och pinsamt.

Dessutom VILL jag inte förakta och se ner på människor men en del gör det så himla svårt för en.

Anna Karin sa...

Hälsa och gratulera till medaljen! Hälsa också till den välklädde pojken med slips i förra inlägget. Han var mycket stilig!