tisdag 24 november 2009

Värsta klippet och lillgrabben trummar på

Stora delar, närmare bestämt 80 procent, av de boende i detta hus besökte frisören i dag. Den enda som inte gjorde det var Syster Yster, som dock klippte sig rätt rejält för bara en månad sedan eller så. Se några av resultaten här nedan. Själv har jag nog inte haft så här kort hår sedan jag tröttande på mitt burriga hippiehår 1979 och stubbade mig helt.

Här laddar vi upp inför det stora Thanksgiving-partyt. I dag var min gode vän Raymond och jag och handlade så det stod härliga till. I stort sett hela DC:s befolkning verkade göra samma sak, det var full fart i mataffärerna. Och ännu värre lär det bli i morgon, dan före dan. Kalkonerna stod som spön i backen i kundvagnarna...

Dagen avrundades med lite jam uppe i Lillebrors rum. Jag har lånat ett trumset till honom av vännerna Pia och Andy. Och sedan dröjde det ungefär fem sekunder och så hade plötsligt Big Brothers elgitarr samt Syster Ysters mikrofon, med tillhörande förstärkare, letat sig in i samma rum. Lillebror har varit inne på trummor sedan flera år, men hittills fått nöja sig med att spela på kaffeburkar och liknande. Nu får han prova på ett rikigt set, fast i juniorstorlek. Verkar han tycka det är kul kanske det blir en investering vad det lider. Till grannarnas stora glädje. De har ju redan fått glädja sig åt mina vackra saxofontoner. Jag tränar just nu in ett julmusik-program som ska framföras till dans runt granen om ganska precis en månad. Förhoppningsvis kommer det lite filmsnuttar från detta helt unika evenamang här på bloggen vad det lider.

Före klippningen hos Nello...

...och efter klippningen hos Nello.

Åsså lite gladare, tack.

Jag har också klippt mig. Och köpt nya glasögon, men det var ju någon månad sedan. Vad sägs om alternativ 1...

...alternativ 2 eller...

...alternativ 3? Svårt val, eller hur? Vilka glasögon är snyggast? Omröstningen sker här bredvid, längst upp till vänster!




Slutligen lite coola trummor:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nänänä, försök inte: modell nummer 3 är inga glasögon. Det är ett cyklop.
/en som vet

Karin sa...

Sicken lirare! Vi är helimponerade av trummisen!!
Angående glasögonen vill jag bara säga att ALLT klär en skönhet! Kram

Ulf. sa...

Nej nu måste jag berätta vad trummisen sa då vi barnvaktade! Marissa brast ut i "awwwww" då vi pratade om nyckelpigor och om att när dom landar på dig så får man önska sig något. Ja det hade tydligen hänt honom och han hade då önskat sig ett trumset! Dags att börja önska med nyckelpigor med andra ord!

Hanna sa...

Snygga frissor! Den här gången kan väl inte hustrun klaga ändå?
När det gäller brillorna är det svårt att avgöra, för jag blir mest fascinerad av fotominen/posen. Den där man alltid får när man tar kort på sig själv.
Och äntligen har grabben fått prova på riktiga trummor! Jag minns när han som typ 2-åring låg och trummade på väggen och sängkanten när han skulle sova middag...

Peter sa...

Cyklop? Nä, det är ju min intellektuella look. Jo, trummorna har gjort succé och var efterlängtade efter många års trummande på diverse märkliga saker. Och det är klart att man ska tro på nyckelpigor, precis som på tomten.
Karin, du är ju helt enkelt fantastiskt trevlig!

Anna Karin sa...

Aha, nu fattar jag varför han talade om nyckelpigor istället för jultomten när vi diskuterade julklappar häromdagen. Jag som trodde att det handlade om språkförbistring.
Omröstningar är kul, men den här gången var det riktigt, riktigt svårt!