fredag 7 mars 2008

Om dammsugare

Signaturen "mille" skriver och undrar vilken dammsugarmodell jag köpte. För er som inte känner till det har jag haft en omfattande diskussion här på bloggen om de amerikanska dammsugarmodellerna, främst sådana av s k Hoover-modell (upright). De är värdelösa. Så jag har jagat dammsugare av europeisk modell (kallas canisters här). Och efter en del öden och äventyr fann jag en som jag är oerhört nöjd med.

Den heter Miele S 4210 Carina och min hustru påstår att jag visslar när jag kör omkring med den här på våra trägolv fördelade på tre våningar. Vilket jag faktiskt tror stämmer. Den är en fröjd att arbeta med. Tyst, teleskopsrör, lång sladd, lätt, bra effekt.

Kort sagt. Ett fynd. Köpt i hardware-affären uppe vid Whole Foods på Visconsin Avenue en dryg kilometer härfrån.

1 kommentar:

Anna Karin sa...

Jag har tittat på Carina. Jättesnygg! Nu ligger man allt i lä med sin mesiga Volta Bolido...