onsdag 12 mars 2008

Soffan på plats

En icke-hästdoftande soffa pryder nu vårt vardagsrum här i DC. Dessutom ett par nya fåtöljer, ett konstigt och roligt skåp i dotterns rum samt en byrå i master bedroom. Det känns som ett nytt hem. Vi är mycket nöjda, även om i stort sett hela min dag gått åt till att skruva möbler.

Också denna dag har varit underbar. Eftermiddagen varm och skön, kall och klar morgon. Var ute och sprang en timme med min löparkompis, som i vanlig ordning fortsatte ett par timmar till sedan hon lämnat av mig. Fast jag hade ju Ikea-möblerna att ägna mig åt.

Tyvärr väntas vädret bli sämre senare i veckan. Extra tråkigt eftersom lillebrors bästa flickvän Olivia-Lee och hennes mamma och pappa kommer hit på fredag för en knapp veckas besök. Men förhoppningsvis drar ovädret förbi snabbt.

Barnen går i skolan fram till torsdag nästa vecka, sedan är det "spring-break" en dryg vecka. Vi väntar flera svensk-besök och i slutet av veckan är det dags för National Marathon. Start kl 7 på morgonen den 29 mars. Snart dags att börja ladda med pasta...

1 kommentar:

Werner sa...

Följer med spänt intresse dina idrottsliga framgångar. Vad har du för målsättning den 29? Tid? Vilket är priset som väntar?