tisdag 25 mars 2008

Springbreak in DC

Barnen har springbreak hela veckan och är som vanligt fullt upptagna med sleepovers, playdates och aktiviteter av allehanda slag. dessutom har de båda stora fått med sig försvarliga mängder läxor hem över lovet. Fast duktiga som de är så har de redan gjort allihop.

I dag har vi åter haft trevligt vårväder. Jag och ett gäng barn cyklade till zoo nu på eftermiddagen och såg en massa gul- och blåsippor på vägen (eller några nära amerikanska släktingar). Och på zoo var det fullt hus, massor av folk och massor av djur. Fast jag hållermed om de kritiker som tycker att djuren har för små och för sterila utrymmen. Tydligen ska det bli bättre, det byggs om rätt mycket inne på området.

Jag känner mig bättre efter flera veckors förkylning, även om jag fortfarande är rätt orkeslös. Men jag ska nog ta mig runt halvmaran på lördag. I regn. Klockan 7 på morgonen.

Nu har hustrun smittats av samma förkylning och är rejält sänkt. Och syster yster har börjat hosta oroväckande. Typiskt när vi väntar en massa svenska besök med start i morgon, onsdag.

Jag och lillebror sitter just nu och tittar på Caps mot Hurricanes i vad som kan vara en direkt avgörande match. Vinst för Bäckström, Ovechkin och grabbarna och chansen till slutspel finns kvar i hög grad. Förlust och det är nog tack och adjö. Men pucken är rund och allt kan hända. Ställningen 7 minuter in i tredje perioden: 2-2. Nick Bäckstroom har passat till båda målen.

Glöm inte att svara på min fantastiska enkät! Flera har via e-post påpekat att det borde finnas ytterligare ett alternativ av typen "GAIS kommer inte att vinna Allsvenskan", men det alternativet finns ju inte, liksom.

1 kommentar:

Werner sa...

Du håller på GAIS och Caps samt ser fram emot att springa febrig i halvmaror i regn med start kl 7 på morgonen. Jag undrar - sover du på spikbädd också?