söndag 17 augusti 2008

Bojkott!

Jaha, nu börjar det bli lite svårt. Ytterligare ett flygbolag läggs till min lista på flygbolag som ska bojkottas. Denna gång är det US Airways. De såg effektivt till att vi missade anslutningsflyget till Washington DC efter att vi landat i Philadelphia. Genom att vi fick vänta lång tid på våra väskor, står i kö till gränskontrollen, stå (ännu längre) lång tid i (ännu en) säkerhetskontroll samt vänta på shuttlen till den terminal varifrån vårt flyg skulle gå, så var det helt kört att hinna med. Och alla andra flyg till DC var fullbokade.

"Ni kan åka härifrån i morgon bitti" var beskedet. Hotell- och matkostnader skulle vi få stå för själva. Ingen kompensation utgick.

Det slutade med att vi hyrde en bil och körde hem. Samtidigt som våra väskor försvann någonstans på flygplatsen...

Nu är vi i alla fall back home - och det är en rätt förvirrande känsla efter tidsomställning, bråk med US Airways (servicekänsla?) och tre timmars bilkörning längs amerikanska highways.

Kidsen däckade på en bråkdel av en sekund när vi kom fram. Själva har vi käkat lite mackor och druckit ett par öl och det känns nu som om sängen är tämligen lockande.

Jag återkommer med rapporter om händelseutvecklingen. Det ska t ex bli spännande att se om väskorna någonsin kommer att dyka upp igen.

Trots allt är det skönt att vara tillbaka. Min broccoli verkar må toppen, även om jag inte såg riktigt bra eftersom det var mörkt när vi kom fram.

Ps. Sedan tidigare bojkottar jag - av olika skäl - Iceland Air och British Airways.

Inga kommentarer: