tisdag 26 augusti 2008

Pedro is back

Pedro.


Det är dags att säga välkommen tillbaka till en kär gammal vän här på bloggen: I dag dök nämligen Pedro upp bakom dammsugaren och dammvippan. Pedro är allfixaren här i huset. Det är han som håller ordning, byter glödlampor, städar, tvättar toaletter, bäddar sängar och allt annat som hör hushållssysslor till.

Dagen inleddes med att jag travade iväg till skolan med de båda minsta. Inga problem i dag heller. Törs jag hoppas på att Lillebror är att betrakta som inskolad redan? Inskolning är för övrigt ett i det närmaste okänt begrepp här. Inget dalt.

Efter det sedvanliga halvtimmeslånga tjötet på skolgården med andra föräldrar - dagens tema var det kommande valet och det pågående konventet i Denver - så stack jag ut och sprang drygt 10 km. Kändes väldigt bra.

Sedan dusch, lunch och därefter förvandlades jag alltså till Pedro och ägnade ett par timmar till städning. Nu ska snart Big Brother köras till sin fotbollsträning och sedan är det dags att hämta kidsen på skolan. Det går i ett... Fattar ni hur hårt livet som hemmaman egentligen är?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid lika skoj att läsa din blogg. Själv har jag investerat i en ny dammsugare och är rasande nöjd. Jag har dock inte hjärta att slänga den gamla som jag fick av mina föräldrar när jag flyttade hemifrån för länge sedan. Ha det bäst så länge!
-acke

Peter sa...

Dammsugare av äldre modell innehåller rätt mycket nostalgi, jag håller helt med. Själv hade jag också kvar mina föräldrar gamla Electrolux under många år. Sedan började motorn brinna och då kände jag att det var dags att ge den en plats i dammsugarhimlen. Take care. /Pedro