onsdag 27 augusti 2008

Ny blogg

Nu har jag tagit ett nytt steg i min ambition att ta över hela blogosfären. Min nya blogg Amerika-reportage är öppnad. Tanken är att den blogg ni nu läser, Andra sidan, ska vara mer renodlat privat med texter och bilder från familjens liv, öden och äventyr i det stora landet i väster.

Den andra bloggen är mer "professionell" och/eller seriös (eller åtminstone hoppas jag att den ska framstå som det). Här kommer jag att kommentera och analysera stort och smått ur nyhetsflödet och också presentera mig lite utförligare som skribent och researcher. För plötsligt har jag insett att jag nu kommer att ha några timmar över till frilanseri och skrivande eftersom Lillebror nu börjat skolan på heltid. Och jag kan ju inte bara vara Pedro hela dagarna.

Jag kommer att fortsätta skriva på den här privata bloggen i stort sett varje dag. Den nya kommer att uppdateras någon mindre frekvent, men ändå regelbundet förhoppningsvis.

Ni är alla välkomna att läsa Amerika-reportage och precis som här så finns det en kommentators-funktion om det är något ni har på hjärtat.

Kan i övrigt rapportera att vädret slagit om en smula här i distriktet. Det är mulet och inte mer än 27 grader varmt. Dessutom har man förvarnat om regn senare i dag. Vilket mina tomat- och broccoliplantor sannerligen behöver.

Big Brother är ledig från sin soccer-träning i dag, så vi stack iväg och spelade tennis en dryg timme på förmiddagen istället. Hans servar var klart giftiga. Jag måste se upp, snart börjar han utmana mig om förstaplatsen på familjerankingen.

1 kommentar:

Werner sa...

Lycka till! Jag skall följa den nya bloggen med Argusögon.

Om du ändå inte kan fylla tiden så kan ju alltid Pedro höja ambitionsnivån på städningen. Det lär vara så att i takt med vi fick nya hjälpmedel - dammsugare och sådant - så minskade inte städtiden utan ambitionsnivån höjdes.