söndag 10 augusti 2008

Bröllop på Heagård

Äntligen har de slutat leva i synd, brorsan och hans Linda. Inför 90 gäster på Heagård strax utanför Halmstad, vigdes de unga tu med hjälp av vigselförrättaren Peter B, en gammal kompis till brorsan. Med några vackra dikter av Maria Wine förklarade han dom för äkta makar, barnen kastade rosenblad och ett vilt kramande utbröt.

Hustrun och jag hade gemensamt åtagit oss rollen som toastmastrar, vilket innebar otippat mycket jobb. Men det hela löpte på bra, talen och sångerna avlöste varann med en smakfull blandning av hyllningar och kärleksfulla elakheter, all teknik (ljudanläggning, dator, projektor, mikrofoner etc) fungerade, maten var suverän och framemot 11-snåret på fredagskvällen var efterrätten utdukad och festen började på allvar.

Alla jag pratade med under kvällen hade väldans skoj, baren var fri och bandet som spelade helt suveränt. Kvällens stora konsertupplevelse blev dock, om jag får vara egoistisk, våra barns musikaliska hyllning till brudparet. Sicka kids!

Jag återkommer med lite filmer och/eller bilder.

Nu har vi återvänt till Stockholm och OS har börjat. Såg precis Emma Johansson ta hem en silvermedalj på linjeloppet. Men framförallt laddar jag självklart upp inför kvällens stora drabbning. GAIS mot TFF. Enligt rapporter från Göteborg är det dock väldigt blött efter ett idogt regnande, så vi får väl se om det blir någon match.

Inga kommentarer: