måndag 29 december 2008

En underbar dag i Distriktet

Den makalösa vädret håller i sig, även om det inte har varit över 20 grader i dag. Men solen har formligen vräkt ner och temperaturen har hållit sig på en behagligt 13-gradersnivå. T-shirt-varmt i lä.

Vädret var så fantastiskt att jag orkade snöra på mig joggingskorna och sticka ut på en 50-minutersrunda. Det blir inte så ofta numera, men jag har ambitionen att skärpa mig.

Turen gick över Vita Huset och ner genom The Mall och sedan tillbaka längs flodstranden. Det är ärligt talat inte så ofta jag har vägarna förbi downtown numera, men jag kunde konstatera att man redan börjat bygga om stan inför Inauguration Day den 20 januari. Massor av läktare är redan monterade längs kortgegevägen. Och nationens julgran strax söder om Vita Huset såg lika präktig ut som förra årets. I övrigt var det många bönder i stan. Att det ska vara så svårt att hålla till höger och se sig för innan man kliver rakt ut. Inget ont om bönder, dock. Jag har själv varit en.

Hanna och hennes tjejer har börjat acklimatisera sig så smått. I dag har vi mest ägnat oss åt utflykter i närområdet och framåt kvällen avnjöt vi en fantastisk middag bestående av stekt fisk och potatis. Nu sitter hela gänget framför TV:n och tittar på en av Syster Ysters julklappar: "The Wizard from Oz" på DVD.

Två systrar är ute och går med ena systerns döttrar, Carmen och Julia. Observera den finurliga lilla skuggan i bildens högra nederkant. Sånt kallas fotokonst i den högre skolan.

Bild tagen alldeles nyss. Hela kusingänget framför trollkarlen från Oz och bakom varsin glassportion.

Inga kommentarer: