tisdag 30 december 2008

Jobb och work-out

Jag har ägnat den större delen av denna den näst sista dagen 2008 åt jobb. Har en del projekt som ska vara färdiga och levererade i början av nästa år och det känns rätt kul att känna sig en smula professionell då och då. Överhuvudtaget har jag haft rätt mycket frilanseri och konsulteri de senaste månaderna - och förhoppningsvis kan jag fortsätta hålla ungefär samma nivå framöver.

Under eftermiddagen bröt jag dock arbetsdisciplinen och gick på gym ett par timmar, medan hustrun tog syster och alla barn (utom Big Brother som stack iväg och spelade basket med en kompis) på en guidad tur genom monumentens DC.

Jag workade ut med diverse tortyrredskap och försökte fokusera på övningar som är tänkta att stärka min stackars diksbråcksansatta rygg. Det var rätt okej, men det jag föredrar att springa ute i den verkliga outdoor-världen. De där maskinerna ger mig inte riktigt någon genuin känsla av verklighet, som t ex vedhuggning eller att röja i trädgården. Det bästa med gymmet var helt klart att det fanns en bastu.

Middagen blev indisk - currygryta med räkor, svamp och rödlök serverad med ris och ett kylt ekologiskt vitt vin. Fantastiskt gott om jag får säga det själv.

Take care.

Inga kommentarer: