måndag 8 december 2008

Kallt och det första amerikanska tandläkarbesöket

Det har varit ruggigt kallt i DC under ett par dagar nu. I morse var de fyra minusgrader när jag och Big Brother åkte iväg till skolan. Och i går höll vi på att frysa till is när vi var ute på en sen eftermiddagspromenad tillsammans med några vänner, för att beskåda när de tände julgranen nere i vår lokala hamn här i Georgetown. Den vinden var inte att leka med.

Det blev överhuvudtaget en intensiv söndag. Först loppet som jag redan berättat om. Sedan var jag och kidsen och spelade bowling hela eftermiddagen tillsammans med ett gäng från Syster Ysters klass. Jättekul och min bowlingform var oväntat god - 140 och 144 poäng i de två serier jag hann med mellan pizzaätning, allmänt snack och hjälp med barnens klotrullande.

För andra gången i mitt liv besökte jag den amerikanska militärbasen Bolling Air Force Base och det var lika fascinerande den här gången. Det är som ett samhälle i miniatyr därinne. Här finns allt. Och allt är dessutom subventionerat. Följdaktligen är bensinen på bensinsstationen billigare, hamburgarna på McDonalds billigare och priset för att bowla billigare.

I dag tog jag med barnen på en annan skojig utflykt, nämligen till Dr Gluck och hans assistent Lisa på tandläkarmottagningen. Ett dåligt samvate mindre för föräldrarna, eftersom vi borde gått till tandläkaren med kidsen tidigare. Men bättre sent än aldrig. Big Brother hade ett par småhål och lär väl få tandställning vad det lider, annars var det inga större problem.

Själv har jag en lagning från 70-talet som gick sönder för ett år sedan. Jag satt där i godan ro och tuggade jordnötter och drack en oerhört välförtjänt öl (jag menar, jag hade ju faktiskt gått upp den där dagen), när jag plötsligt kände något litet och hårt i tuggan. Den gamla amalgamen hade lossnat.

Jo, jag vet. Jag ska fixa det där snart. Ska bara...

Inga kommentarer: