fredag 12 oktober 2007

Missad Köpenhamnshelg och bilder

Sedan slutet av 1980-talet har L från Malmö, S från Falun och jag stuckit till Köpenhamn första helgen i oktober. Det som en gång började som en klassisk fylleresa som alltid ledde till att vi missade sista färjan hem, har med åren utvecklats till en mer kulturellt inspirerad mat- och konsthelg i Dronningens by. Dock fortfarande med alkoholintag som ett bärande element, måste erkännas... Det brukar helt enkelt vara fruktansvärt roligt-

Inte en enda gång har vi missat denna helg på snart 20 år. Förrän nu. På grund av min Amerikaflytt blev det ingen Kpenhamnstripp för mig i år. Däremot var de båda andra pågarna där som vanligt och L mejlade nyligen en rapport. Köpenhamn hade varit sig likt och dessutom hade man hunnit med en tur ner till Köge och L påstår sig ha badat i bukten, men jag vet inte vad jag ska tro. Hur som helst så känns det onekligen en aning bittert att missa denna högtid, men jag får ta nya krafter och komma igen.

Nu är det stundande helg och jag har precis varit och storhandlat med min storryggsäck på favvobutiken Whole Foods. Have a great weekend!


Klar för dagen. Lillebror utanför förskolan. Han går där mellan 9 och 12 varje dag.

Flaggan är från 1982 berättade föreståndaren Ms Lee.

Jennie och hennes son Benjamin, klasskamrat till lillgrabben och dessutom grannar till oss.


Halloween närmar sig och folk börjar...


...pynta utanför sina hus.


Inga kommentarer: