onsdag 24 oktober 2007

Uppdatering

Ett kort sammandrag:
  • Vi har äntligen kommit loss och köpt trädgårdsmöbler...
  • ...och ungefär i samma sekund som de anlände började det regna.
  • Kusinfamiljen gick upp vråltidigt i morse och är i skrivande stund snart framme med sitt tåg på Central Station, Manhattan, New York.
  • Room Parent-uppdraget (se tidigare inlägg) ger mig ångest. Det som alla försäkrade var en bit kaka, har nu vuxit till en fullständigt horribelt lång "att-göra-lista". Det är art-projekt, det är field trips, det är Fall Festival, det är Halloween-firande, det är auktion för att samla in pengar, det är insamling av pengar i klassen till snacks, det är bråk med föräldrar i klassen som inte vill lägga några pengar för snacks, det är kommande Hyde Gala (100-årsjubileum) och det är runt 20 prylar till. Varför nöjde jag mig inte med mitt skolbiblioteksarbete på fredagsförmiddagarna?
  • Huset är för närvarande fullt av elektriker som ska fixa en massa elektriskt.
  • Det brinner våldsamt i södra Kalifornien.
  • Min fru har äntligen fått sitt social security-nummer: nyckeln till det amerikanska samhället. Så nu blir det sannolikt bilköp, nya mobiltelefoner och en massa annat vad det lider.
  • Vädret? Mulet, regn i luften, runt 20 grader.

3 kommentarer:

Anna Karin sa...

Vi blir på väldigt gott humör av att läsa din blogg och inte minst av att få syn på den nya bilden på dig! TOPP!
AK&A

Az sa...

Hej
Fick just din bloggadress av Eva I.
Mycket intressant att läsa om er och vardagslivet i USA. Skolor, demonstrationer och andra händelser. På något sätt känns det att jag kan vara med och förändra och påverka just därför att jag får kunskap. Kommer att följa bloggarna så jag får en smak av det "stora och lilla" i välden.
Hälsningar /Arzina S Blomqvist

Birgitta sa...

Håll ut Peter!
Smekmånaden med USA övergår efter en deppigare period sannolikt i ett harmoniskt äktenskap.
Birgitta