fredag 16 november 2007

Inför skolans 100-årsgala i morgon

Inte fan vann Caps i går. Vår donation till skolans auktion på den stora galan i morgon, lördag, ter sig alltmer mindre värd. Det är tre biljetter till måndagens hemmamatch på Verizon Center här i DC, tre autografer av Caps-spelaren Nicklas Bäckström (den nye Gretzky som jag lite blygsamt presenterar honom som - ingen vet ju vem han är), bilder och lite fakta. Allt snyggt insatt i tre röda ramar inköpta på Ajkia.

Totalt har vi nog pröjsat uppemot 100 dollar för hela klabbet. Men vem vill ha biljetter till ett lag som ligger sist i sin serie? Och vem vill ha en autograf av en ny Gretzky som ingen hört talats om och som gjort ett enda mål på 17 matcher? Det lär väl sluta med att vi själva ropar in vår donation, vilket gör att kostnader springer upp i närmast katastrofala nivåer. Till råga på allt elände måste vi ju i så fall dessutom gå på matchen...

Biljettpriset till galan är inte heller att leka med - 200 bucks. Och i går frågade en granne med barn på samma skola om vi kunde skänka tre flaskor vin till lotteriet. Där ryker ytterligare runt 50 dollar.

Åhåjaja. Jag får trösta mig med att en del av denna förmögenhet kommer att användas för att göra vår fantastiska skola ännu mer fantastisk.

Och jag tror uppriktigt att Nicklas Bäckström kommer att bli en hit i NHL. Det är bara en fråga om tid. Och då kommer autograferna bli värda en förmögenhet...

I serien "Saker som skiljer sig här från där":

7. "Max 1 minuts tomgångskörning" är ett helt och totalt okänt begrepp här. Häromdagen höll jag, som gammal miljökämpe, på att bli galen på en bil som stod med motorn på här utanför på gatan i åtminstone 30 minuter (antagligen längre). Till slut bad jag bilägaren, en rätt ung kvinna, att stänga av motorn. Hon tittade oförstående på mig och förstod nog inte riktigt varför jag bad henne om något så konstigt, men stängde lydigt av motorn och höll den avstängd så länge jag var i närheten (jag höll på att städa på trottoaren och framsidan av huset). Så fort jag gick in satte hon på motorn igen. Så klart.

1 kommentar:

eva sa...

Ville bara tacka dig för all info o härliga bilder från o om er alla!! Kollar minst ett par ggr varje vecka o du skriver fantastiskt underhållande..Vi ses i påsk Kramar