onsdag 28 november 2007

Jag omvärderar amerikansk byråkrati

Lillebror och jag var med preschool på Field Trip till National Portrait Gallery i går, tisdag. Vi fick åka skolbuss, vilket ärligt talat var det roligaste med den utfärden.

En nybliven elvaåring som är så lyckligt över sina Legopaket.
Ett parkeringstillstånd. Jag hade förberett mig på timmars väntan, men jag fick det på tre minuter...

...så nu kan vi parkera hyrbilen utan att få böter.



Jag tar tillbaka allt jag tidigare skrivit om amerikansk byråkrati. Det tog omkring tre minuter att få ett tillfälligt parkeringstillstånd på den lokala polisstationen. Charmig och trevlig personal, effektivt agerande, smidig hantering. It was just great!

Så nu behöver jag inte gå ut och flytta vår hyrbil, som vi har i några dagar, varannan timme. Dessutom, som en ren bonus: Parkeringstillståndet kostade inte en cent!

Dagens stora grej är dock: Vår tioåring som blir elva! Vi firade med sång, hurrarop och presenter tidigt i morse och i kväll blir det favvomaten tacos med chokladtårta som efterrätt.

Kort sagt, livet leker så länge jag slipper ha med Icelandair att göra.



1 kommentar:

Anders sa...

Gratulationer till 11-åringen!
Gratulationer till P-tillstånd!
För övrigt är vi också grundlurade av Icelandair - och har just tvingats boka om.
/mormor & morfar