fredag 2 november 2007

Halloween-candy

Det har varit en minst sagt omtumlande vecka, med intensivt Halloween-firande i flera dagar. Barnen var ute och trick- och treatade så det stod härliga till (med stöd av några erfarna amerikanska kompisar) och kom hem med uppskattningsvis 10 kilo godis - och då överdriver jag inte.


Sedan har vi varit på akutbesök på sjukhus efter att en av våra gästande kusiner fick en rejäl allergiattack efter att antagligen fått i sig jordnötsolja i chaokladgodis i samband med Halloween-party på skolan. Samma kusin fyllde dessutom år ett par dagar senare - snacka om några häftiga dagar!


Mitt avhopp som room parent ledde till en fullständigt makalös reaktion och jag har varit utsatt för en veritabel övertalningskampanj för att stanna kvar på min post. Senast i dag träffade jag läraren som bett mig komma efter skolan för ett "enskilt samtal". Hon behövde mitt stöd, sa hon. Och storsint som jag är så lovade jag henne det. Hon är kanon och värd all tänkbar uppmuntran. Däremot har jag (hittills) ståndaktigt vägrat att gå tillbaka till uppdraget som room parent. Jag återkommer sannolikt med fler rapporter i ämnet.


I morse åkte våra kusingäster hem till Sverige - de landar om några timmar om planet är i tid. Det har verkligen varit kul att ha dom här.


Här nedan följer en bildkavalkad av veckan som gått.

Dottern med sina bästa kompisar på Fall Fest.

En helt vanlig promenad längs Georgetowns gator en eftermiddag i oktober. Kusin, lillebror och bloggare är ute och går.

Vår trapp-pumpkin.


Barnens Halloween-teckningar på staketet.

Kusingänget lirar basket

En typisk Halloween-trädgård i Georgetown.

Vårt trick- or treatgäng på godisjakt.


Superhjältarna förenas i kampen mot buset.

Ibland går han därute på gatorna som en helt vanlig människa.

Lillebror med polare från pre-school på Halloween-parad.

Den här bilden borde väl egentlugen, rent kronologiskt, ligga först. Från pumpkin-carving-partyt för en vecka sedan. Resultatet kan ses längre upp på sidan.


Inga kommentarer: