torsdag 22 november 2007

Thanksgiving-flykt

En kalkon förklädd till en höna försökte i går fly från Thanksgiving-middagsbordet. Hönan stod plötsligt och pickade precis vid skolgården och teorierna var många om hur den hamnat där och var den egentligen kom ifrån. Min egen teori var den ovanstående. Till slut fångade en av mammorna, Christi, in den och tog med den hem. Frågan är om den blev bjuden på middag i dag - om ni fattar...

I dag har det varit omkring 23 grader varmt och vi har tillbringat störrte delen av dagen i Rose Park där barnen spelat amerikansk fotboll och lekt med kompisar. Själv spelade jag lite tennis. Kul.

Det är oerhört lugnt och skönt här i dag. Många har rest iväg och vi som är kvar är lediga och tar promenader eller leker med kidsen. De flesta affärer är stängda och tempot har sjunkit rejält. Det är till och med tyst i grannskapet, vilket är en oerhört märklig upplevelse bara det.

Allas vårt hockeylag Washington Capitals går från klarhet till klarhet. I går kväll förlorade de mot Thrashers med 1-5 inför halvbesatta läktare. Ropen "Fire Hanlon" ljöd allt högre (Glen Hanlon, coachen) i arenan och från mitt soffhörn framför TV:n.

Och nu har vi blivit bönhörda. Precis nyss meddelades att Hanlon fått sparken efter att Caps haft sin sämsta säsongsinledning på 26 år. Han borde fått gå för länge sedan, om ni frågar mig. Och jag är ju en av de ledande hockeexperterna i världen...

Ny tränare blir Bruce Boudreau från farmarlaget. Det kan knappast bli sämre.

Happy Thanksgiving!

1 kommentar:

Anders sa...

Jag kan intyga att du sedan lång tid krävt att Capitals tränare ska sparkas. Vilket inflytande du har. Men nu vänder det. Let´s go "Backstrom" and "Niiilander"!