lördag 4 april 2009

Allsvenskan börjar i dag

Brrr. Det är bara en amerikansk natt kvar till Göteborgsatleternas premiärmatch i årets allsvenska. Och det är inte vilken premiärmatch som helst. Det är ett derby mot Örgryte IS och det är den första matchen på den nya arenan Gamla Ullevi. Jo, den heter Gamla Ullevi fast det är nya Ullevi och Nya Ullevi numera därmed är gamla Ullevi. Förvirrat? Jo, ni kan ju tänka er hur många fel det kommer att bli i alla massmedier som ligger 15 kilometer eller mer från Nya Gamla Ullevi. Det har förresten blivit en hel del fel redan...

Det var visst några förmatcher redan i dag. Ingvar Carlssons Elfsborg spelade oavgjort mot farbror Eriks Bajen och min goda vän Bettans favoritlag Häcken fick se sig besegrat av min gode vän Stiffes favoritlag Real Malmö.

Och uppe i kanadensiska hockeymetropolen Toronto lyckades Fredrik Ljungberg överraska alla inklusive mig (och troligen sig själv också) genom att göra det ena av Seattles två mål. 2-0 till Sounders. Kul för Fredrik.

Men den stora matchen är som sagt i morgon. Klockan 9 amerikansk tid brakar det loss inför ett fullsatt Gamla Nya Ullevi. Resultatet? Jag törs inte tippa, men jag utgår ifrån att det blir förlust.

2 kommentarer:

Olle J. sa...

Vi kommer att få så mycket stryk att det inte kommer att finnas någon ände på förnedringen. GAIS blir medias nya driftkucku.

Förlust 4-0 mot Floda och den där 9-0-fadäsen mot Öster i början av 1990-talet kommer att framstå som bra minnen i jämförelse!

Peter sa...

4-1 efter 30 minuter. Wow. Det här överträffar ju det mesta.