måndag 6 april 2009

Johan tippade rätt

Måste bara meddela att min gamle jobbarkompis Johan Frisack kan ses snyggt porträtterad i Dagens Nyheter, under rubriken "Gaisare vann DN-tävlingen 'Första målet'". Johan hade gissat att allsvenskans första mål skulle göras av Pär Ericsson, en Zlatan look-a-like som är ny i GAIS denna säsong. Och minsann fick inte den gode Johan helt rätt.

Själv drar jag mig till minnes den vackra sensommardag då Johan och jag (m fl) besökte Stockholms Olympiastadion och tillsammans med ytterligare något hundratal gaisare fick bevittna Göteborgsatleternas tvåla till Djurgårdens IF med 2-0 i en mycket sevärd match. Om jag inte minns fel så gjorde den unge engelsmannen James Keene ett av målen och jamaicanen Khari Stephenson det andra - två av lagets absolut bästa spelare den säsongen. Ingen av dem är kvar i Grönsvart i dag. Keene spelar i Elfsborg och Stephenson stack till AIK, men jag har ingen aning om han är kvar där nu (flyttade han möjligen till Danmark eller Norge?).

Ingen av dem har väl gjort någon större succé sedan de lämnade GAIS.

Men... Grattis Johan!

Inga kommentarer: