onsdag 8 april 2009

Om amerikanska fängelser och fåglar

Storebror och jag åkte till Virginia och kollade fåglar...

...och hamnade som synes ända borta i Holland (tulpaner... ni fattar....?)

Annika Östberg-historien har inte uppmärksammats alls här i USA, men är förstås jättelik in old Sweden. Jag skriver om detta och om en annan, liknande, historia på min andra blogg, Amerika-reportage. Jag minns Micke Schiöld som en trevlig kille, alltid med ett leende och med sitt burriga hår i oordning. Vi är jämnåriga och växte upp i en liten arbetarstad vid den småländska kusten. För mer än 25 år sedan åkte han över till USA med sitt rockband. För fem år sedan kom han till slut hem igen. Efter 18 år i amerikanskt fängelse. Dömd för mord.

Denna onsdag har i övrigt bland annat ägnats åt en cykelutflykt. Big Brother och jag trampade över till Virginia, åkte söderut och fick se två amerikanska fiskgjusar (Osprey) som jagade bort vad som sannolikt var en ung Bald Eagle. Coolt.

1 kommentar:

Taina sa...

Hm intressant att två av mina bloggar som jag följer skriver om samma ämne idag.Se även Annas inlägg
http://annafairandtrue.blogspot.com/2009/04/annika-ostberg-returns-to-sweden.html