onsdag 22 april 2009

Jag och Ralph Nader

Ralph Nader, den gamle radikalen i USA. Träffade honom på onsdagskvällen.

Jag var på möte i kväll. Obamas 100 första dagar var temat och det blev en ytterst intressant afton med öppenhjärtiga kongressledamöter, radikala redaktörer och en och annan före detta presidentkandidat.

Roligast var nog att träffa den gamla konsumenthjälten Ralph Nader, mannen som anklagats för att ha varit den som fällde Al Gore i presidentkampen 2000 mot George W Bush. Nader fick ju några miljoner röster, varav de flesta säkert hade röstat på Gore om Nader inte hade ställt upp. Vilket många menade att han inte skulle ha gjort. Men det är ju ett helt bakvänt sätt att resonera på tycker jag. Och ett strålande exempel på hur dåligt den parlamentariska demokratin kan fungera ibland...

Distriktet laddar upp inför högsommaren, som ska börja i morgon . Till helgen blir det uppemot 30 grader sägs det. I dag har det varit riktigt aprilväder, med sol, hagel, åska, ösregn, storm och så småningom en vacker och stilla kväll när jag cyklade hem för någon timme sedan.

Sitter och kollar på Caps-matchen mot New York Rangers. Caps ligger under med 1-2. Tio minuter kvar i sista perioden. Barnen är lagda, bloggtexten känns färdig och jag tror att jag ska unna mig en öl.

Inga kommentarer: