onsdag 15 april 2009

Snart dags för träningsrapporter på bloggen

Min gode vän Martin B påpekar i en e-post att det varit klent med träningsrapporterna på bloggen den senaste tiden (själv meddelar han dock med illa dold stolthet att han kutar varannan dag, har börjat med intervallträning och till och med köpt ett "urtöntigt vätskebälte).

Jo, det är helt korrekt. Bristen på träningsrapporter beror helt enkelt på bristen på träning. Jag har inte sprungit en meter på snart två månader. Det är min förbaskade rygg som aldrig vill sluta göra ont. Jag kör med min fantastiska sjukgymnasts träningsprogram varje kväll och sakta men säkert börjar smärtan minska i styrka. Men jag går fortfarande som en skadeskjuten kråka då och då - särskilt när jag suttit ner vid den här datorn en stund.

Jag ska dock dra igång så smått nu i helgen tänkte jag. Dottern ska springa ett lopp om någon månad och behöver träna extra några gånger inför det. Så det tänkte jag är en bra motivation att ge sig ut med löparskorna.

Dessutom börjar vädret bli allt mer springvänligt, även om det regnat precis hela dagen i dag.

Lite sport blir det dock redan i kväll. Capitals möter N Y Rangers i den första slutspelsmatchen. Extra kul för oss svenskar är att Rangers målis heter Henrik Lundqvist och han är nog den mest kända svenska hockeyspelaren i USA just nu. Och att han möter både Nicklas Bäckström och Micke Nylander i Caps.

Hur det går? Capsseger, 5-2.

Och i morgon är det dags för GAIS att möta farbror Lasses Trelleborgs FF på Tjongavallen (Vångavallen). En arena som jag varit på ett flertal gånger när jag bodde nere i Skåne. Eller arena och arena... Det är väl egentligen bara en öppen plats med några mål och en läktare på ena sidan.

Hur det går? Får man hoppas på 1-1?

1 kommentar:

Taina sa...

Nämen Peter! Två månader? Det är väldigt lång tid det. Prova vattenlöpning. Det är superskönt! Nya skor är ett måste nu på våren och jag bara älskar mina nya skor. Skulle kunna sova i dem.
Har inte du anmält dig till en halvmara i år? När är den?
Själv tänker jag dra en halvmara i maj och en helmara i oktober. Lagomt för en "gammal dam på 46 med urtöntigt vätskebälte" ;)