lördag 8 maj 2010

Blott Sverige svenska tandläkare har

Lurad.

Vår tandläkare här i USA, Dr Glädje, tog 12 000 kronor för att ta bort en gammal amalgamfyllning och sätta dit en ny krona (se förra inlägget). Nu har jag kollat upp vad motsvarande insats skulle kosta back in old Sweden. Runt 7 000 kronor, enligt en mycket pålitlig expert inom tandläkeriet.

Skandal. Jag ska ta en allvarlig diskussion med Dr Glädje på måndag. Och så får det bli svenska tandläkarbesök i fortsättningen...

I övrigt: Fortfarande finfint väder i Distriktet. Syster Yster är på kalas med sleep over, Lillebror har spelta fotbollsmatch, Big Brother har slappat, hustrun arbetar och själv har jag precis bjudit på en fantastisk middag, bestående av cous cous och ingefära, kycklingsgryta med curry och rikligt med mango och persilja samt champinjoner, röd paprika och rödlök.

4 kommentarer:

Ulf. sa...

Tolv lax med försäkring eller?

Jag vet att bara en sån där halvårsundersökning kostar runt tvåtusen utan försäkring!

Ann sa...

Tandläkare From bekräftar!
Kul att läsa hur ni har det over there och se hur Liten & Stor-kompisarna växer.
Kommer sakna dig när alla i Tolvanloppet springer förbi här den 22 maj!
Ha det gott
Ann, Per, Nora och Frida

Peter sa...

Arvast: Tolv lax utan. Vår försäkring täcker inte tandvård. Tyvärr.

Ann: Hej! Kul att höra av dig - det var inte igår minsann! Hoppas allt är bra med er. Tjejerna går på Ålstensskolan? Jag får väl fixa mina gamla tänder hos Per istället!

Anonym sa...

Här är det bara bra! Tjejerna går snart ut 2an och 4an i Ålstensskolan, otroligt vad tiden går...
Hoppas vi ses igen den dagen ni vänder kosan mot Sverige!