onsdag 26 maj 2010

Pappa går på rockkonsert

Vi var på rockkonsert i kväll. Big Brothers band spelade på skolan inför en hängiven publik. Kolla bilderna nedan.

Bandet har spelat ihop i ett knappt år och gått framåt med stormsteg. Det lät riktigt, riktigt bra. Och grabbens gitarrsolon satt helt perfekt.

Annars kan jag meddela att det varit 32 grader varmt i Distriktet i dag. Och att vi åker till New Orleans i morgon. De har visst gjort ett oljefynd där nere som låter spännande att titta närmare på. Så det närmaste dagarna kan det bli lite si och så med bloggandet, måhända. Men jag tar med datamaskinen, så några rader ska jag väl kunna publicera. Någon gång.



Delar av Big Brothers rockband. De spelade på skolan i kväll och lät helt klart väldigt mycket bättre än när jag hörde dom senast.

Ni får ursäkta att jag mest dokumenterade sonen. Jag har alltid tänkt att det skulle vara kul att vara rockfotograf och äntligen...

...fick jag mitt lystmäte. Här är en konstbild som jag jobbade väldigt mycket med, liksom...

...den här, som jag tycker fångar intensiteten och energin som strömmar från Big Brother, genom förstärkaren och högtalarna och ut till oss i publiken.

Den här bilden skulle han ju kunna använda på sitt kommande soloalbum. Kanske?

Nöjd efter giget. Stående ovationer förstås. Många autografer att skriva. Men sån't får man ta...

2 kommentarer:

Karin sa...

Vilka bilder! Jag säger bara rockstjärna!
Själva var vi på en något lugnare tillställning igår. Pianokonsert med storasyster. Stolta som tuppar, vi med!
Trevlig resa!

Hanna sa...

Rockstjärna - verkligen! Och så snygg! För övrigt ser det ut som han har blivit lång som en humlestång.
Kramar från Moster i Södern