tisdag 11 maj 2010

Ett hack i sommarvärmen

Jag vaknade i går morse och insåg att det var väldigt kallt i huset. Kollade på termometern och smart som jag är förstod att det fanns en förklaring att hitta där; Det var bara sju grader ute.

Jag knallade ner och satte på pannan.

Likadant nu i morse. Och under dagen i dag orkade aldrig temperaturen över 13 grader.

Brrrr.

Min hustru kom på det märkliga och sannolikt helt unika faktum att det verkar vara ungefär lika varmt här i DC som i Sweden (Stockholm) och i Brasilien (Telemaco Borba) just nu.

Vårarna här i DC kan vara väldigt omväxlande, men i år har vädret varit rätt stabilt med långvarig värme och inte särskilt mycket rejäla regn- eller åskoväder. Men det kommer säkert.

I övrigt kan rapporteras att Syster Yster laddar upp inför en intensiv helg med både klassresa (fredag och lördag) och löptävling (söndag). Jag har precis anmält mig själv till det 5 kilometer långa loppet, så jag tänkte ge mig ut och träningsspringa i morgon bitti om det inte regnar eller är för kallt eller för varmt eller blåser för mycket. Man kan ju inte ställa upp helt oförberedd.

Och den nya familjemedlemmen Ipaden går för fullt och verkar fungera hur bra som helst.

Inga kommentarer: