söndag 16 maj 2010

Härliga dagar i Distriktet

Det är verkligen underbara dagar här i Distriktet just nu. Perfekt temperatur, ljust, lagom vind, glada människor och massor av aktiviteter av allehanda slag.

I dag var vi uppe med tuppen och stack iväg för det numera traditionella Girls on the Run-loppet. Jag tror att det är fjärde gången Syster Yster springer - och jag som hennes buddie. Dagens bana var rätt tuff, två varv inne på American University's campus. Backigt, med två rejäla uppförsbackar. Uppladdningen var väl inte heller optimal för dottern, som dagen innan hade kommit hem från sin klassresa med sisådär tre timmars sömn den gångna natten.

Men vi körde på och kom i mål på en hyfsad tid, runt 35 minuter på de fem kilometerna. Att det gick så bra berodde förstås också på vår hejarklack som jobbade intensivt med stöttning vid sidan av banan.

Annars har vi pysslat med trädgårdsskötsel denna söndag. Hustrun ägnade flera timmar åt att rensa bort allt ogräs som kommer upp mellan telegstenarna på bakgården. Jag är full av beundran över hennes tålamod. Själv dammade jag av mitt gamla yrke och sågade ner ett träd. Dock inte med normal motorsåg utan med en liten löjlig elektrisk sticksåg som jag hittade i källaren. Mina forna arbetskompisar i skogshuggargänget hade garanterat haft kul om det sett mig.

Hustrun och Big Brother åkte iväg med Lillebror på träning och Syster Yster var med en kompis, medan jag grejade klart i trädgården, dammsög och lagade mat - den numera närmast traditionella söndagsmiddagen crab cake.

Dagens smolk i glädjebägaren var naturligtvis Atleternas förlust mot Elfsborgs IF. 0-2. Inget bra.

Här är lite bilder från helgen:


Big Brother på gårdagens fotbollsmatch. Cool.

Tjejerna laddar upp inför loppet, målade och redo.

Hejarklacken hade fixat en skylt.

Syster Yster är fired up och redy to go. Men vad är det för sur gubbe i bakgrunden?

Så, nu ser han ju lite gladare ut. Starten har gått.

Andra varvet. Snart i mål. Dottern är på bra humör.

Och framme! Med medalj och allt.

5 kommentarer:

Anna Karin sa...

Grattis Syster Yster!

Hanna sa...

Yiiiihaaa!! Snyggt jobbat!!
Kramar från heja-klacken i Brasilien

Hanna sa...

Yiiiihaaa!! Snyggt jobbat!!
Kramar från heja-klacken i Brasilien

Karin sa...

GRATTIS!! Hela Vita Bandet hejar!

Peter sa...

Syster Yster tackar och bugar!