torsdag 20 maj 2010

Det är roligare att springa tillsammans

Har skrivit på min andra blogg om ett av mina stora intressen i livet - cykling. Read all about it här.

I övrigt denna underbart vackra torsdag i Distriktet... Hustrun och jag var ute och sprang tillsammans i morse. Jag värmde upp med 50 minuters löpning först, sedan fick jag sällskap de sista 20. Det är alltid roligare att springa tillsammans med någon. Åtminstone om man är bättre tränad än denna någon.

Sedan ägnade jag mig mest åt skrivbordsarbete av allehanda slag, trots det vackra vädret. Jag åt dock lunch i trädgården och unnade mig 20 minuters solning. Och fram mot kvällen blev det några kalla öl nere vid hamnen tillsammans med en ny bekant, Sven, som flyttade hit från Sverige mitt i det värsta snöovädret och som nu får uppleva ett mer sympatiskt väder.

Fast jag har hört ryktas att det är ganska schysst i Sweden också för närvarande.

I morgon ser jag fram emot frukost för volontärer på skolan, att chaperona med Syster Yster klass till Holocaust-muséet, en kopp cafe latte med polaren Raymond, som precis kommit hem från Colorado där han byggt ett hus samt middag med Andreas och Marissa.

Take care.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för en trevlig kväll igår! Bryggeriet jag berättade om var förresten http://www.wildgoosebrewery.com/ som gör en mycket trevlig IPA.