torsdag 6 maj 2010

Tandvärk och 12 000 kr fattigare

Första bedövningen på 30 år fick jag vara med om i dag hos vår tandläkare Dr Glädje. Onekligen en intressant upplevelse att tappa känseln i halva munnen.

Så borrade han och stod i i två timmar och fixade och grejade och till slut kunde jag vandra ut med en ny porslinskrona och 12.000 kr fattigare.

Det kostar på att bli gammal. Fast å andra sidan har jag inte direkt haft några stora tanvårdskostnader någonsin i mitt liv. Inte en enda lagning i vuxen ålder, bara vanliga kollar och rengöringar å sån't. Så nu är det väl pay back time, antar jag.

Och värker gör det. Jag har tagit smärtstillande (två flaskor Staropramen), vilket hjälp en del. Tur att det finns medicin.

Storebrors championchip gick relativt bra. Han kom tvåa på 200 meter. På 100 kom han till final, men hade ingen chans mot "det stora killarna i åttan". Jag hämtade honom efter klockan åtta - och då hade han en massa läxor att göra.

Det är hårt att vara friidrottstjärna.

I övrigt att notera:

Nya Safeway har äntligen öppnat. Jag var där i dag och det var överdådigt. Och smockfullt av folk. (Safeway är vår lokala stormarknad som varit stängd på grund av ombyggnad i mer än ett år).

GAIS spelade 1-1 mor Djurgårdens IF och ligger nu på femte plats i allsvenskan. Vem kunde väl ana det?

1 kommentar:

Anna Karin sa...

Tvåa på 200 m, det är inte "relativt bra", det är jättebra!
Hälsa friidrottaren och gratulera från en, som aldrig ens har varit i närheten av att bli uttagen till en tävling!