fredag 14 maj 2010

Syster Yster på nya äventyr

Syster Yster åkte iväg på sin klassresa i morse. Vädret var kanon, lite kyligt på morgonen, sedan uppemot 30 grader och solsken mitt på dagen. Här nere i Distriktet kom det ett rejält åskoväder under kvällen. Hoppas femteklassarna slapp det ovädret, alla kidsen såg fram emot kvällens lägereld. De hade laddat upp med mängder av choklad och marshmallows. I övrigt var det naturligtvis mest godis i matsäckarna, såvitt jag kunde se. Inga healthy stuff här inte...

Själv sprang jag för första gången på nästan två veckor. Tio kilometer. Det kändes. Men nu ska det bli andra takter.

Redo för avfärd. Syster Yster med klasskompisar.

Hippie-bussen som de åkte iväg med...

Lillebror tittade storögt på när de stora packade in sina grejer i bussen.

Sedan förklarade han världsläget för sina klasskompisar...

...medan Syster Ysters klass samlades för ytterligare ett gruppfoto...

...sedan var det dags att gå på bussen.

1 kommentar:

Ulf. sa...

Jag saknar klassresor! Såg alltid fram emot dom i låg, mellan och även högstadiet. I gymnasiet såg jag mest fram emot gitarrlektionerna ;)