söndag 12 juni 2011

Giganternas kamp i Volta Park

Det var giganternas kamp i Volta Park i eftermiddags. Östra Georgetown mötte västra i en stenhård drabbning i softball. Jag hade äran att bli uttagen i det östra laget (vi bor öster om Wisconsin Avenue), liksom Lillebror.

Efter stenhårt spel i omkring timme slutade matchen 7-7. Vi låg under med 2-6 när sista inningen inleddes och vann således den med hela 5-1 efter fullständigt strålande spel.

Lillebrors insats var helt makalös, han träffade bollen varenda gång när han var slagman. Även jag lyckades bra, det visade sig att de svenska brännbollstålet fortfarande biter. Jag var nära en homerun i första inningen, men hann inte riktigt runt.

Kul!


Lillebror redo för match.


Min första fullträff. Nära homerun.



Publiken var som synes i extas.



Laddade inför nästa slag.


Stilstudie av Lillebror. Född baseballspelare.


"Du ser mer amerikansk ut än amerikanerna", tyckte hustrun.


1 kommentar:

Hanna sa...

Jag är nog benägen att hålla med din fantastiska hustru där. Lillebrors stil ser imponerande ut och publikens entusiasm är underbar!!