torsdag 16 juni 2011

Skyfall över Distriktet

Precis när vi kommit hem efter en trevlig middag (hummer, sparris och vitt vin - en helt vanlig torsdagsmiddag med andra ord) hos några vänner, brakade det loss. Oavbrutna åskknallar och blixtar och ett ösregn som normalt bara ses i de tropiska delarna av Brasilien.

Jag gick ut för att rädda presenningen över trägårdsmöblerna, den höll på att spricka på grund av allt vatten som samlats i den. Det tog kanske 20 sekunder att tömma ur vattnet och jag var genomblöt när jag kom in igen.

Vädret här i Distriktet kan verkligen vara omväxlande och åskovädren framförallt på våren och sommaren blir ofta våldsamma. Det är långt ifrån de snälla små oväder som drar förbi i Sverige.

Men allt är ju större här i Amerika, som ni vet.

Annars inte mycket nytt härifrån. Lillebror var på sin näst-näst sista skoldag och hade med sig en massa böcker och grejer hem. Big Brothers kompisar sov över och sov när jag gick i morse och var borta när jag kom tillbaka. Syster Yster ska ha en övernattande kompis här i morgon, fredag.

I morgon ska pojkarna och jag till Nello för klippning. Jag har avsatt tre timmar. Det tar tid hos Nello. Jag pratar utifrån erfarenhet.

Inga kommentarer: