måndag 13 juni 2011

Sport eller politik, det är frågan

Oavgjort, 1-1, på bortaplan mot topplaget Helsingborgs IF måste betraktas som klart godkänt. GAIS ligger på femte plats när snart hälften av serien är spelad. Det var länge sedan det såg så bra ut för Atleterna och det är naturligtvis bara en tidsfråga innan det går helt åt skogen.

Politik eller sport? Jag sitter just nu och zappar mellan den första debatten mellan sju hoppfulla republikanska presidentkandidaterna (Michele Bachmann är med och har precis deklarerat att hon ställer upp) i CNN och den sjätte finalmatchen i Stanley Cup mellan Boston och Vancouver.

Hockeymatchen verkar rätt avgjord redan när bara hälften av första perioden är färdigspelad: 4-0 till Boston. Det lär bli en sjunde och helt avgörande match.

Vem som leder den politiska matchen är svårare att säga. Mitt Romney är ju storfavorit, men av det lilla jag sett av debatten hittills har han inte gjort något större intryck.

Förutom Bachmann (enda kvinnan i gänget) och Romney, deltar även Newt Gingrich, Tim Pawlenty, Rick Santorum, Herman Cain (enda svarta deltagaren) och den evigt närvarande libertarianen Ron Paul.

Vem saknas? Ja, Sarah Palin. Hon säger att hon ännu inte bestämt om hon ska vara med i racet.

Fortfarande 4-0 i hockeyn. Nu ska jag göra ett försök att få lillgrabben i säng.

I morgon ser jag fram mot att tillbringa en heldag på National Archives i College Park, Maryland. Ska gräva i dammiga gamla arkiv där...

Inga kommentarer: