onsdag 15 juni 2011

Mycket att stå i

Det har varit en hel del att stå i den senaste tiden, så jag hann inte kommunicera med er i går, tisdag. Även denna dag har varit en aning jäktad. Men här är i alla fall en liten rapport från Distriktet:

Lillebror är inne på sin sista skolvecka och i dag hade de "pool party" på skolgården, vilket innebar att det ställts fram tre upplåsbara runda pooler. Mer behövs inte för att barn ska ha kul.

Perfekt badväder också, sol och strax under 30 grader varmt.

Syster Yster och Big Brother har mest drällt omkring hemmavid. Båda har städat sina rum inför sommaren, vilket uppskattas - särskilt av Pedro som för närvarande har ont både i en stortå och i ryggen.

Just nu har Big Brother en kompis på besök. Eventuellt dyker det upp flera framåt kvällen. Enligt rykten ska de visst sova över. Jag har laddat upp med kyckling i stora lass som jag strax ska gå ut och grilla.

Syster Yster har köpt in en massa sommaböcker, bland annat "The Pearl" av John Steinbeck.

Annars intet mycket nytt att förtälja. Hustrun jobbar i stort sett dygnet runt och även jag har som sagt rätt mycket på agendan för tillfället.

Det rullar på, som det heter.

I kväll ser jag fram mot att kolla in den sista och helt avgörande Stanley Cup-final-matchen. Jag misstänker att Boston Bruins tar hem bucklan.

Inga kommentarer: