lördag 4 juni 2011

Kul att sjunga i kör

De intensiva dagarna i Distriktet fortsätter. Det känns som om jag ständigt ligger efter en dag. Så idag får ni en rapport från i går, fredag. Dagens händelser berättar jag om i morgon.

Det största i går var Syster Ysters körkonsert på skolan. En ren och skär njutning. Påminner mig om min egen tid i skolkören. Jag var en av de få killarna som var med. Vi var väl ungefär tre grabbar och 57 tjejer.

Jag har alltid älskat körmusik. Jag kommer ihåg när vi hade skolavslutning i kyrkan (vi pratar tidigt 1970-tal här) och jag tyckte att skolkören sjöng så vackert så jag nästan började gråta. Så fort jag började i mellanstadiet anmälde jag mig och fick vara med. Sedan var jag med i kören under resten av grundskolan.

I vuxen ålder har jag ofta tänkt att det vore himla kul att börja sjunga i kör igen. Men det har liksom aldrig blivit tid... Både far och mor har alltid varit med i olika körer, så det har alltid funnits nära och naturligt i familjen. Och det är väl aldrig för sent, antar jag. Jag menar, kan jag ta MC-kort i så här mogen ålder, kan jag väl gå med i en kör. Någon gång.

I övrigt kan jag rapportera om fortsatt finfint väder. Jag kan redan nu avslöja att jag bjöd på grillmat denna lördagskväll. Mer om det i morgon.


Syster Ysters skolkör. I publiken bland andra presidentens dotter.


Dottern mitt i kören. De framförde sex sånger. Stor succé, förstås.

Inga kommentarer: