måndag 14 september 2009

Chockerande stora fotbollsspelare

Det förföriska vädret fortsätter. I dag har vi haft runt 27-28 grader och strålande sol. Tyvärr har jag tvingats sitta inne och jobba precis som vanliga människor nästan hela dagen. Men på eftermiddagen tog jag ledigt några timmar och körde iväg för att kolla in Big Brothers seriematch i fotboll.

När Lillebror och jag kom dit, trodde vi knappt våra ögon. Motståndarlaget var ungefär dubbelt så stora som "vårt" lag. Det var som att se ett lag av 17-åringar möta ett lag av 11-12-åringar. Och åtminstone det sistnämnda stämmer, eftersom Big Brothers lag enbart består av 6th- och 7th-graders.

Dessutom hade Burkegänget inte en enda avbytare, medan motståndarna hade åtminstone fem gubbar som de kunde slänga in när folk blev trötta. Med detta sagt, kan jag således konstatera att det blev förlust. Men Storebror var nära att scora på slutet.

Och Syster Yster har nu kommit igång med sin löpträning, "Girls on the Run". Så nu är alla tre kidsen involverade i någon form av idrott.

Själv tog jag cykeln fram mot kvällen och trampade iväg till föräldramöte på Big Brothers skola. När jag vände hemåt igen vid 21-tiden var det fortfarande så där underbart varmt och skönt i luften.

1 kommentar:

Werner sa...

Det låter härligt. Kan bara kontra med att vi har några fina septemberdagar med klar frisk luft, blå himmel och sol. Stilla och lugnt här ute på den himmelska halvön.