onsdag 16 september 2009

En gammal sailor visar hur det går till

Pratade med brorsan i går. Han saknade bilddokumentation på bloggen från sommaren. Särskilt från den där helgen ute i skärgården. Och speciellt när jag var ute och provade brädan.

Jag har alltid betraktat mig som en världsomseglare efter mina många år som segelbåtsägare. Sjön är mitt andra hem. Jag har korsat de flesta hav och upplevt de värsta oväder.

Så möjligen fick min självbild en liten knäck när jag skulle visa hur man vindsurfar i somras.

På brorsans begäran kommer alltså här ett gäng förnedrande bilder av mig själv som råbarkad sailor. Till saken hör att det blåste omkring 35 sekundmeter vid tillfället. Det är ingen ursäkt. Men en förklaring.

Se ju bra ut. Så här långt.

Aj då.

One more time.

Steady now. Looking good.
Oj då.

Här gäller det att visa sig från sin bästa sida.

Steady. Steady. Ser ju finfint ut...

Hoppsan.

Äntligen kontroll. Var är rodret?

Till slut tröttnade barnen på mina pinsamheter och tog över brädan. Och det var kanske bäst så. Nytt försök nästa sommar.

5 kommentarer:

Anna Karin sa...

Inte så många kommentarer till den här bildserien. Orden vill liksom inte räcka till ...

Fredrik Nyström sa...

Trägen vinner. Trägen vinner.

Peter sa...

Jo, några bilder säger väl rätt ofta mer än några tusen ord.

F: Jag ser fram mot att se dig på exakt samma bräda på exakt samma ställe nästa år. Och att du sedan publicerar bilderna av detta på din blogg...

Bob sa...

Tycker det är tämligen beskedliga vågor med tanke på de 35 sekundmetrarna...

Peter sa...

Jaja... Det hade precis blåst upp. Vågorna var lite tröga i början.