tisdag 1 september 2009

Asfalts-chock vid Vita Huset

Cyklade in till ett seminarium om sjukvårdsreformen i den i detta sammanhang ytterst intressanta delstaten Massachusetts i morse. Passerade Vita Huset längs vägen och som den hängivne washingtonian som jag utvecklats till, fick jag en svår chock.

Den tidigare så vackra stenläggningen utanför 1600 Pennsylvania Avenue var borta och ersatt med becksvart asfalt. Fullständigt horribelt! Hur tänkte dom där?

En teori är att det hela måste ha något med Secret Service och säkerhetsaspekter att göra. Det är kanske enklare att gömma en granatkastare bland olikfärgade stenblock?

Jag funderar starkt på att skriva en insändare till Washington Post om detta övergrepp på stil, smak och tradition. Samt underteckna med "Hederlig och upprörd skattebetalare".

I övrigt: Big Brothers fotbollssäsong har dragit igång med träning varje eftermiddag. Övriga två går i skolan som vanligt och trivs fortfarande hur bra som helst.

Själv har jag kunnat konstatera att Spotify funkar hur bra som helst även på denna sidan Atlanten, åtminstone ännu så länge. Just nu snurrar Nirvana i hörlurarna. Tack Fidde!

Amen, va 17 är det här? Asfalt utanför Vita Huset? Skandal!


Bonusbild från helgen. Picnic med kompisar uppe i Montrose Park. Trevligt men myggrikt.

9 kommentarer:

Ulf. sa...

Hur tusan kör du Spotify i USA? :O

Peter sa...

Äh, precis när jag hade skrivit det där hade det dykt upp ett grinigt meddelande på spotifysidan om att "det är bara tillåtet att ha med Spotify på resa i 14 dagar" och att jag måste "uppgradera till premium" om jag ska kunna fortsätta lyssna från utlandet. Och snart har det gått två veckor sedan vi åkte tillbaka. Så kul var det...

Ulf. sa...

Typiskt, jag kunde ju ha bytt lite choklad mot sån värdefull information! Nåväl, Spotify ska enligt rykten släppas här i november, december. Så det är bara att hålla tummarna!

Hanna sa...

Och vad innebär "premium"?
Undrar en som inte har spotify, men som gärna skulle vilja ha...
/Hanna

Peter sa...

Troligen måste man registrera sig i Sverige och sedan uppgradera till "Premium". Detta är meddelandet som jag får när jag öppnar programmet nu: "Your current location does not match that set in your profile. You may travel with Spotify, but only for 14 days. For unlimited travel upgrade to premium."
Premium kostar 99 kr/mån.

Karin sa...

99 kr/månad sa du? Det har vi betalat hela tiden! Varför känner man sig ständigt lurad....

Peter sa...

Jamen, du har ju varit premium-medlem hela tiden! Själv har jag haft ett enkelt gratisabonnemang som inneburit regelbundna avbrott för reklam...

Fredrik Nyström sa...

Håller tummarna hårt för att Spotify kommer att lanseras även i USA. Hemma i Sverige så har det varit mycket snack om att Spotify snart kommer att fungera tillsammans med Iphone, och om så blir fallet så vore väl en lansering i USA ligga om hörnet, kanske.

Peter sa...

Jag är rätt säker på att Spotify skulle bli en hit i detta land... Undrar om dom behöver en agent på plats?