torsdag 10 december 2009

Holiday Party på plugget

I den progressiva och politiskt korrekta - och dessutom religiöst blandade - skola som Big Brother går i, har man naturligtvis inte julfest. Det heter istället Holiday Party och vi har precis kommit hem från årets event.

Massor av barn och föräldrar trängdes och trivdes, mängder av mat och dricka serverades och dessutom njöt vi av diverse musikuppträdanden av talangfulla high school-elever - bl a en tjej som spelade helt makalöst på harpa. Det är inte varje dag man ser och hör sådant, minsann.

I övrigt kan rapporteras att vintern nått DC igen, med iskalla vindar och fallande temperatur. Just nu är det runt fryspunkten, men den råa fuktigheten och vinden gör att det snarare känns som tio minugrader. Det är inte utan att jag längtar en aning efter att åka till Brasilien - en oss närstående bloggare påstår att det är runt 30 grader där...

Men det är bara att bryta ihop och komma igen. Uppåt framåt. Glaset är ju halvfullt, trots allt.

Slutligen en liten video som sammanfattar den religiösa smältdegeln rätt bra. Här blandas kristendom, judendom, romsk-ungersk musik och diverse annat. Det lilla mästerverket av mästarnas mästare (som dansar i filmen) hittade jag på min polare Fredriks blogg. Lyssna, kolla och njut.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Oj! Bobban lever än! Fast det är tydligen knappt, av videon att döma... det ser liksom ut som att han inte är helt "med" tycker jag.
Och jodå, det håller sig strax under och runt 30 grader här. Idag är det rejält molnigt, så det kanske bara blir sisådär 26-27...

/Hanna

Anna Karin sa...

Tack för en toppenfilm, som gjorde att jag kände den riktiga julstämningen. Kunde behövas efter Brasilienresan!

Peter sa...

Här har vi minusgrader för första gången på riktigt den här säsongen. Och massor av julstämning överallt. Eller holidaystämning, som vi politiskt korrekta och religiöst obundna säger.

Fredrik Nyström sa...

Tror faktiskt att din version av Dylan är ännu mera sparsmakad - tror nämligen att dina inställningar, alternativt min och Hannas webbläsare, klipper av bilden på sidorna!

Peter sa...

Jo, Fredrik. Du har rätt. Jag får liksom inte med hela det breda formatet på den här videon i min bloggmall, inser jag när jag jämför med originalet. Men det får vara så...