måndag 28 december 2009

Oväntad toppform mot The Mall

I förmiddags stack jag ut i solskenet och sprang in mot the National Mall. Det gick förvånansvärt bra och när jag vände vid the Monument förstod jag varför; Jag hade haft vinden i ryggen de första 22 minuterna. Plötsligt framstod min ärligt talat och uppriktigt sagt rätt oväntade toppform som något mindre toppad. Mer rimlig, så att säga. Så jag kämpade mig tillbaka med en iskall nordan rakt in the fejs, som Lillebror hade beskrivit situationen.

Väl hemma efter 50 minuters hårt jobb, sprang jag omedelbart ner i källaren och satte mig på träningscykeln som jag placerat på husets varmaste plats, cirkus 1,5 meter från värmepannan. Jag är seriös när det gäller att bli av med kilon och i frånvaro av bastu får man cykla i 30-gradig värme.

En halvtimme senare och tre kilo lättare gick jag upp i köket och drack fyra liter vatten.

Detta är den första dagen på resten av mitt liv, tänkte jag. Detta - träning, nyttigheter, hälsosamhet - ska hädanefter bliva min melodi. Sedan lagade jag en fullständigt fantastisk kycklingmiddag med jordnötter och ris. Ät mängder. Och drack några välförtjänta öl till. Det är ju ändå i stort sett fortfarande jul.

1 kommentar:

Werner sa...

Ett rikt liv med alla ingredienser! Perfekt, försitt inte chanserna. Njut av plågorna och plåga dig med njutningar.