onsdag 9 december 2009

Om omröstningar och turning signals

Så är då omröstningen om omröstningar på den här bloggen avgjord och även om intresset för denna omröstning om omröstning var tämligen klent - 16 röster - så tolkar jag resultatet (75 procent jämt, 25 procent då och då och 0 procent aldrig) enligt följande: Det blir väl en och annan omröstning då och då. Kanske, möjligen. Får se. Tips på omröstningsteman tas tacksamt emot.

Nu över till något helt annat. Funderar på att starta en egen Facebook-grupp: "Turn on the turning-signal when turning in DC". Det är med stigande irritation som jag varje morgon kan konstatera att folk i den här stan av någon slags obegriplig princip aldrig sätter på blinkersen när de byter fil, kör ur en rondell eller helt enkelt svänger av vägen. Jag antar att de är fullt upptagna med att prata i mobiltelefon, raka sig/måla läpparna, dricka kaffe och läsa morgonens Washington Post.

Samtidigt.

Jag har tidigare berättat här på bloggen att DC-borna är landets näst sämsta bilförare. Bara Florida-borna är sämre (ja, Tigers framfart ger ju syn för sägen). Men kunde bara Distriktets bilförare lära sig att den där pinnen vid sidan av ratten kan användas för att sätta på blinkersen och inte bara är något att hänga upp påsen med fikabrödet på, så hade de börjat klättra i bilförarligan.

Förutom dessa blodtryckarhöjande erfarenheter, har jag ägnat dagen åt bl a ett kompletterande Ajkia-besök (en massa godsaker), en del jobb, hämtningar av kidsen på tre olika ställen samt en löpartur.

Take care.

2 kommentarer:

Annika sa...

HATAR det!!
SÅ otroligt mkt!
USCH!!
Är det så svårt att blinka? det verkar så.
OCH det värsta är att ajg själv blir förvandlad till en alltmer agressiv bilförare, och då kör jag mest i the burbs. Undviker DC, som sagt, om jag kan :-)
Blev det Ajkia i Greenbelt? Eller Woodbridge? De är ju pricklika så det kvittar ju vart man åker...

Peter sa...

Jomen ska vi starta den där Facebook-gruppen då? Det blev Ajkia i Greenbelt/College Park. Närmast för oss, särskilt som jag körde ett av barnen till skolan först - och den ligger åt det hållet.