måndag 21 december 2009

Och nu: Årets...

Min bloggpolare Taina har skickat en blogg-utmaning som måste besvaras samt skickas vidare till andra bloggare - annars kommer något hemskt att hända mig under 2010.

Årets bittra: Hade jag varit hammarbajare hade väl valet varit självklart. Men nu är jag ju inte det, så jag får väl säga min tandläkares besked om att mina visdomständer måste dras ut. Allihop.

Årets bästa semester: Amerikanska södern i 40-gradig värme. Utan tvekan.

Årets nytillskott: Åtvid tillbaka i allsvenskan. Möjligen även 20.000 bin i vår trädgård i oktober.

Årets förlust: Derbyt GAIS mot IFK, som Atleterna förlorade med 1-2 - det andra IFK-målet gjordes i den 93:e minuten, på matchens sista spark.

Årets vuxenpoäng: Jag åkte på vintur genom Virginia och låtsades att jag kunde skilja på en pinot och merlot. Eller nå't sån't.

Årets fysiska förändring: Senaste hårklippningen?

Årets nya kändisförälskelse: Min hustru. Inte så ny, kanske men alltid min hustru.

Årets mest gåshudsframkallande låt: Dotterns körsång på julavslutningen.

Årets läsupplevelse: Datelab i Washington Post.

Årets insikt: Folk är överlag förbannat trevliga.

Årets TV-besatthet: När jag försökte få in GAIS-matcher via någon slags konstig och sannolikt illegal streaming.

Årets fest: Måste vara vår fattiga kommunala skolas välgörenhetsgala i november - på House of Sweden här i DC.

Mycket snabbt och mycket spontant. Jag kommer säkert på bättre svar när jag publicerat detta...

Jag skickar vidare utmaningen till Hanna, Fredrik, Kropotkin (men han kommer bara att vara ironisk) samt Annika i Distriktsförorten (fast hon stack väl till Sweden nyss och kanske inte ser det här på ett tag...).

The spell is on you now, guys... Och allt är Tainas fel.

1 kommentar:

Taina sa...

Hahahahaha! Där fick du till det minsann!