måndag 26 april 2010

Alla dessa bi-sysslor

Caps förlorade precis sin sjätte slutspelsmatchen mot Canadiens och själv håller jag på att föra krig mot en massa bin som behagat bosätta sig i en jordhög på vår tomt. Åtminstone tror jag att det är bin, men grannen, som själv har en massa illegala bikupor på taket, påstår att det är hornets. Ground hornets. Men jag vet inte, jag. Nog fan ser dom ut som bin. Inte som någon slags getingar. Jag tror att det är flyktingar från hans hives däruppe.

Nu har jag köpt gift och jag kan knappt vänta tills det blir lite värme och sol så dom flyger fram. Då ska jag spruta så det står härliga till.

Vi fick för övrigt en flaska honung av grannen i höstas, när jag klagade på hans bi-syssla. Och den honungen använde hustrun i dag när hon trollade ihop en liten härlig mellanrätt, nykokta och varma rödbetor med halvsmält getost och honung. Så smarrigt.

Caps möter Canadiens på onsdag för den sjunde och helt avgörande slutspelsmatchen. Vinna eller försvinna gäller.

2 kommentarer:

Ulf. sa...

Som ex biodlare kan jag berätta att i mina ca fem år i yrket så hade vi aldrig några "flyktingbin" någonstans. Fast man vet ju inte hur det är med amerikanska bin! Lycka till med giftet!

Peter sa...

Wow, så du har varit biodlare också? Du kanske kan komma över och artbestämma de små liven? Hur som helst, tack för infon. Vilken ynnest att vara omgiven av experter i en massa olika ämnen!