lördag 10 april 2010

Två mål i premiären

Lillebror stormar mot mål.


Lillebror blev matchens lirare med två mål och ett målpass, när hans Penguins hade premiärmatch för säsongen. Vad slutställningen blev är i hög grad oklart. Någon sa 6-5. En annan påstod att det blev 5-4. Lillebror själv hävdade att det slutade 7-4. Hur som helst talar mycket för att det blev vinst för Penguins.

Vädret var perfekt för fotboll, runt 17 grader i skuggan och en sympatiskt mild sydostlig vind. Big Brother och jag skrek oss hesa vid sidlinjen tills Lillebror sa till oss att vara tysta: "It's embarrasing!".

Det är bara en tidsfråga innan han får ett erbjudande från GAIS.

Samtidigt som denna historiska fotbollsmatch gick av stapeln, stack Syster Yster iväg på egna äventyr. Hon är nu iväg med sitt tjej-gäng för ett dygns oavbrutet festande. De ska "sova" på ett hotell i Arlington, bada i poolen, gå på bio, äta på restaurang, spela spel och i morgon, söndag, blir det brunch på en cool krog vid Dupont Circle. Tufft. Jag och hustrun är beredda att sopa upp resterna av dottern i morgon eftermiddag...

4 kommentarer:

Olle J. sa...

Med tanke på hur chansartat GAIS tenderar att plocka in spelare från USA så det faktiskt inte helt omöjligt.

Karin sa...

Grattis till segern!!

Unknown sa...

Härligt Lillebror!
Jag förstår att det är svårt att hålla sig ifrån skrytet när man har sådana barn! Men vem brås dom på? När det gäller deras intelligens brukar du ju ödmjukt hänvisa till hustrun. Jag förmodar att även de idrottsliga generna kommer därifrån...?

Peter sa...

Jo, Kropotkin, du kanske skulle tipsa Axén. Och Penguins coach Rob kanske kunde förstärka den strategiska sidan - göra en Lennartsson?

När det gäller var barnens idrottskompetens kommer ifrån vill jag bara ödmjukt påpeka att jag vann skolmästerskapen i höjdhopp VARJE ÅR på högstadiet och dessutom blev länsmästare i nian.